Senin, 09 November 2015

Tips Untuk Memahami chakra yang berbeza

Tips Untuk Memahami chakra yang berbeza

Sebagai salah Chakra pelajar / tenaga yang lain, memahami chakra dan peranan mereka dalam memahami tenaga kita sendiri boleh mengelirukan dan hangat.

Terdapat banyak bercakap tentang chakra dan tenaga yang berbeza dalam badan tetapi bagaimana untuk memastikan ia semua lurus? Di sini beberapa petua untuk memahami chakra yang berbeza seperti: bahagian-bahagian badan anda; bahagian diri sendiri; warna dalam pelangi; tempat di dunia.

Chakra sebagai Bahagian Badan Anda

Mengikuti mereka dari pangkal tulang belakang anda ke atas untuk bahagian atas kepala anda. Chakra atau asas 1 chakra adalah asas anda, perasaan anda "keselamatan". Hanya di atas bahawa di bahagian pinggul atau perut anda adalah chakra ke-2, apa yang mendorong anda dalam kehidupan. Chakra hak-3 di tengah-tengah badan dan pusat diri anda di sekitar perut. Chakra 4 adalah hati anda, perasaan anda. Chakra 5 adalah suara anda, tekak anda, apa yang anda mahu sampaikan kepada dunia. Chakra 6 adalah gerak hati, naluri dan 'mata' antara mata. Chakra 7 ialah halo yang tergantung di atas kepala anda. Ia adalah bahawa saluran untuk mencapai keluar ke dunia ghaib dan rohani.

Chakra sebagai Bahagian Diri

Anda boleh memikirkan setiap chakra pelbagai aspek diri sendiri: dari bawah ke atas: 1: asas anda; 2: keperluan fizikal anda mahu dan kehendak; 3: harga diri anda dan pemberian kuasa; 4: emosi dan perasaan anda; 5: keperluan anda untuk menyuarakan impian anda dan menyatakan kepercayaan anda; 6: gerak hati dan naluri anda; 7: semangat dan hubungan anda dengan alam semesta dan Kesedaran Tinggi.

Chakra sebagai warna

Ia mudah untuk melihat charkas sebagai warna. Warna daftar lebih daripada apa yang dilihat dengan mata. Mereka menyampaikan mesej, membangkitkan emosi dan menetapkan nada. Perhatikan bagaimana peralihan kuasa yang anda bergerak dari warna untuk warna sehingga skala chakra: (dari bawah ke atas): 1 berwarna merah, 2 adalah oren, 3 berwarna kuning, 4 adalah hijau, 5 adalah biru, 6 adalah cahaya ungu, 7 adalah putih-gold. Perhatikan bagaimana merah terdiri daripada oren warna dan kuning. Sama seperti dalam kehidupan, asas anda akan berdasarkan hubungan anda kepada diri sendiri dan lain-lain yang digabungkan dengan keperluan dan kehendak anda. Sama seperti biru terdiri daripada kuning dan hijau atau anda menyatakan kepercayaan anda melalui harga diri anda dan suara anda.

Chakra sebagai Bahagian Dunia

Fikirkan chakra sebagai dunia dalaman anda dan dunia luar. Anda mempunyai hubungan dengan perkara-perkara anda, untuk orang dalam hidup anda, untuk diri sendiri dan untuk sebelah rohani hidup. Hubungan anda dengan orang dan perkara-perkara yang di chakra yang lebih rendah, yang asas, chakra atas adalah hubungan kepada yang ghaib, rohani dan di antara adalah chakra yang berkaitan dengan anda dan diri anda dengan dunia kerana anda adalah campuran apa adalah fizikal di dunia dan apa yang rohani. Bahawa campuran tenaga adalah apa yang membentuk siapa anda: pusat sumber tenaga anda, pusat badan anda: pusat dunia anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar