Senin, 09 November 2015

Buah Pinggang Batu Pembuangan Prosedur

Buah Pinggang Batu Pembuangan Prosedur

Jika anda membaca artikel ini maka anda mungkin mencari maklumat tentang pilihan yang ada untuk merawat batu karang. Terdapat pelbagai pilihan yang ada termasuk ubat-ubatan, ubat-ubatan, pembedahan serta rawatan rumah semula jadi.

Dalam artikel ini saya akan memberikan anda beberapa maklumat mengenai rawatan yang disediakan untuk penyakit ini yang diharapkan akan membolehkan anda untuk membuat keputusan yang tepat.

Pilihan yang anda pilih mungkin akan bergantung kepada keterukan keadaan anda dan saiz batu itu sendiri. Kaedah rawatan yang paling biasa dipanggil Extracorporeal Shockwave Lithotripsy (ESWL), ini pada dasarnya melibatkan mengambil sinar X buah pinggang anda untuk mengenal pasti saiz batu itu dan kemudian menghantar gelombang kejutan ke dalam buah pinggang anda untuk memecahkan batu itu kepada yang lebih kecil supaya ia boleh dikeluarkan daripada badan anda.

Jika batu anda terlalu besar untuk dirawat dengan menggunakan kaedah di atas maka pilihan rawatan yang lain dipanggil
Perkutaneus Nephrolithotomy. Ini melibatkan mewujudkan pembukaan di belakang anda dan pakar bedah akan menggunakan alat untuk mencari dan fizikal mengeluarkan batu itu dari buah pinggang anda.

Pembedahan terbuka juga satu lagi pilihan rawatan yang pada asasnya melibatkan pembukaan pakar bedah sehingga buah pinggang anda dan fizikal mengeluarkan batu.

Walau bagaimanapun kerana risiko, kesan sampingan dan kos pilihan-pilihan rawatan pembedahan, kebanyakan orang kini memilih untuk mengubati batu karang menggunakan remedi rumah semula jadi yang sering adalah murah dan mempunyai kadar kejayaan yang tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar