Senin, 09 November 2015

Bernafas For Fun di sebuah Bar Oksigen - Satu permainan bola yang berbeza keseluruhannya

Bernafas For Fun di sebuah Bar Oksigen - Satu permainan bola yang berbeza keseluruhannya

Bar oksigen adalah tempat rekreasi kecil yang ingin tahu. Ia pada asasnya sebahagian daripada pertubuhan dan terdiri daripada satu sumber oksigen, tiub dan hidung sistem suntikan seperti cannula untuk menyedut oksigen. Tetapi tunggu, ia tidak seperti apa yang anda mungkin berfikir; ia tidak digunakan untuk tujuan perubatan, tetapi hanya untuk bersenang-senang, bernafas! Ya, bar oksigen adalah semata-mata digunakan untuk alasan rekreasi.

Malah, ia telah menjadi sangat popular di Amerika Syarikat serta Kanada dan beberapa negara lain seperti UK, sejak ia pertama kali ditemui di nyatakan dalam novel 'Around Bulan' oleh penulis berkarisma, Jules Verne, kembali pada tahun 1870. itu telah dibicarakan di dalam pusat bandar Beijing dan Tokyo dalam bentuk "stesen udara" kerana jumlah yang besar pencemaran di sana. Tetapi tidak ada cukup bukti yang didokumenkan untuk menunjukkan bagaimana idea ini menyedut oksigen untuk keseronokan bermula sejak itu. Bar oksigen pertama telah dilancarkan secara rasmi di Toronto, Kanada, dengan nama "The O2 Spa Bar" (O2 menjadi formula kimia bagi oksigen) pada tahun 1996. Oleh itu, ia tidak akan terlalu salah untuk mengatakan bahawa sebagai komersial "produk "untuk kegunaan bukan perubatan, oksigen adalah agak baru berada di pasaran.

Mengikuti bar oksigen pertama, trend berulang-ulang sendiri sehingga datanglah tentang beberapa bar seperti di Las Vegas, Florida, New York dan di tempat lain. Malah, ia adalah popular di pelbagai tempat seperti Bar biasa, pihak swasta, tanning salon, spa, kelab-kelab malam, kelab kesihatan, resort, kasino dan juga lapangan terbang. Terdapat bar oksigen di London juga.

Bar ini telah di pembalasan bagi makeover dasar, memandangkan agensi-agensi kesihatan di seluruh dunia mendapati ia menjadi perniagaan yang berisiko. Pada masa ini, oksigen dibekalkan dari peranti dipanggil oksigen concentrator (bukan perubatan) yang membekalkan oksigen melalui paip. Para pengguna kemudian memakai kanula, yang merupakan alat tiub getah yang dipasang di sekitar telinga dan masuk ke dalam lubang hidung. Pengguna dalam bar oksigen biasanya menyedut oksigen untuk beberapa minit; kadang-kadang sehingga dua puluh minit. Pembekal bar sering bercampur ejen aromatik seperti minyak aroma dan air aroma berdasarkan selamat. Minyak boleh berbahaya kerana ia boleh menyebabkan jangkitan paru-paru.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar