Senin, 09 November 2015

Menangani Cold Common, Naturally

Menangani Cold Common, Naturally

Apabila orang bertanya tentang ubat semula jadi dan penawar, permintaan yang paling biasa adalah untuk penawar untuk selsema. Ini masuk akal kerana selsema adalah penyakit yang paling banyak menderita di dunia. Semua orang mendapat sejuk yang dari semasa ke semasa dan semua orang tahu bagaimana menjengkelkan ia boleh. Hidung berjalan, sakit tekak, batuk yang jahat, kesejukan dan keletihan seluruh badan yang pergi bersama-sama dengan semua sistem tersebut. Untuk mengatakan bahawa mempunyai sejuk yang tidak menyeronokkan adalah untuk meletakkan ia sedikit. Walaupun sifat biasanya, sejuk yang boleh menjadi agak sengsara.

Tidak ada ubat untuk selesema. Ia adalah suatu perkara yang menyedihkan bahawa tidak ada cara untuk menamatkan sejuk serta merta dengan mengambil sesuatu atau melakukan sesuatu. Malah, industri farmaseutikal telah menghabiskan dekad dan berbilion-bilion dolar pengkajian mencari ubat untuk selesema biasa tidak berkesan. Dengan itu berkata, terdapat banyak perkara yang boleh dilakukan untuk mengurangkan keterukan sejuk, mengurangkan jumlah masa yang anda sakit, dan mencegah selsema daripada muncul di tempat pertama.

Salah satu perkara terbaik yang boleh dilakukan untuk mengelakkan sejuk adalah untuk mengekalkan diet yang seimbang dan sihat dan mendapat tidur yang mencukupi. Diet yang tidak sihat akan menafikan badan nutrien menjadikannya lebih mungkin bahawa sejuk akan dapat berlaku. Kurang tidur yang mencukupi adalah satu lagi faktor yang boleh melemahkan pertahanan semula jadi badan dan menjadikannya terdedah kepada mendapat selesema. Jika anda mula berasa seperti sejuk yang mula datang, perkara yang terbaik yang boleh anda lakukan adalah mula mengambil dos besar vitamin C. Vitamin C adalah amat berkesan untuk membantu melawan penyakit badan dan ia adalah mudah untuk mendapatkan vitamin C daripada sumber seperti oren, clementines, tangerin, atau daripada makanan tambahan. Perkara yang menarik mengenai Vitamin C ialah kerana ia begitu tidak ada peluang ketoksikan vitamin supaya anda boleh mengambil seberapa banyak vitamin C yang anda mahu dan yang paling buruk yang akan berlaku ialah tambahan akan dikeluarkan daripada badan melalui pembuangan air kecil larut air.

Malah, vitamin C juga membantu dalam mengurangkan tempoh dan tahap selesema. Selain vitamin C, terdapat beberapa perkara lain yang boleh dilakukan untuk membantu pulih dengan cepat. Ramai orang mungkin telah diberitahu untuk makan banyak sup ayam apabila mereka sakit dari bermaksud baik rakan-rakan hanya untuk berfikir ini adalah semata-mata untuk pemanasan dan keselesaan yang datang daripadanya. Yang menghairankan, sup ayam sebenarnya telah terbukti dalam keadaan makmal untuk membantu mengatasi selsema. Makanan lain yang membantu untuk meningkatkan pertahanan semulajadi badan dan secara langsung memerangi selesema biasa termasuk bawang putih dan halia.

Sekarang bahawa anda dalam perjalanan anda untuk mendapatkan yang lebih baik, ia adalah masa untuk menangani gejala-gejala selesema. Salah satu gejala yang paling menyakitkan sejuk adalah sakit tekak dan batuk. Nasib baik, ini juga yang paling mudah untuk menangani. Campuran panas daripada dua bahagian air, satu bahagian cuka epal cider, dan satu bahagian madu akan mengurangkan sakit tekak. Minum ini membunuh bakteria yang mengumpul di bahagian belakang tekak dan melegakan kesakitan masa kini. Mengelakkan tenusu dan makanan berlemak yang lain akan mengurangkan jumlah mukus yang badan menghasilkan yang akan membantu dengan hidung berair.

Sebagai tambahan kepada semua remedi yang membantu, salah satu tips yang paling penting untuk diingati ialah untuk mengambil banyak cecair. Minum banyak air dan / atau jus oren akan mencuci badan sisa yang membina sebagai badan melenyapkan sejuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar