Senin, 09 November 2015

The Best Sore Remedy Tekak untuk kurang!

The Best Sore Remedy Tekak untuk kurang!

Penyakit bermusim boleh membuat kita benar-benar sengsara. Sering kali, mereka menyerang dengan tepat waktu yang salah, seperti tengah malam atau semasa ribut. Apabila ini berlaku, anda mungkin tidak dapat untuk mendapatkan ke pasar untuk membeli ubat-ubatan, dan jika anda lakukan, anda mungkin perlu mengosongkan akaun bank anda untuk membayar untuk mereka. Berikut adalah remedi beberapa yang boleh membantu mengurangkan kesengsaraan dan kita biarkan dompet anda.

Cinnamon / teh cengkih: Simmering batang kayu manis dan beberapa ulas keseluruhan boleh membantu dalam dua cara. Stim yang datang dari cecair boleh membantu sinus terbuka, manakala eugenol dalam rempah memberikan kesan terasa kebas. Berhati-hati jika anda adalah pesakit kencing manis, kayu manis boleh menukar tahap gula dalam darah anda.

Madu / Lemon: The kot madu tekak anda dan lemon boleh memotong melalui titisan jawatan hidung, membolehkan anda untuk menjadi sakit dan batuk percuma untuk seketika. Ini boleh diambil satu sudu pada satu masa, seperti yang diperlukan. Jangan beri madu kepada kanak-kanak di bawah dua, kerana ia mungkin mempunyai reaksi kepadanya.

Akar Licorice: Ini adalah salah anda mungkin akan perlu membeli di kedai makanan kesihatan, tetapi ia boleh menjadi bernilai pelaburan. Ia boleh kot tekak anda dan menghentikan kesakitan, sekurang-kurangnya buat sementara waktu. Terdapat langkah berjaga-jaga dengan ini; pesakit kencing manis perlu menggunakan DGL, tablet yang mengandungi prinsip aktif tetapi tidak gula yang terdapat dalam akar. Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, tidak mengambil likuoris, kerana ia boleh menyebabkan ia naik mendadak.

Marshmallow: Walaupun tidak sekuat, akar marshmallow boleh melakukan perkara yang sama, tanpa kesan sampingan. Adalah lebih selamat untuk kanak-kanak, juga. Sila ambil perhatian, ini bukan-gula yang terdapat di sekitar kebakaran kem, mereka kini dibuat dengan fruktosa tinggi sirap jagung, bukan untuk sap pokok.

Peppermint: Saya menyimpan paket ini dengan saya pada setiap masa, kerana banyak fungsi ia boleh melakukan. Peppermint bukan sahaja baik pada sakit perut, ia boleh membantu melegakan tekak. Untuk ini, versi gula-gula yang sering terbaik.

Air Garam: Saya perlu akui bahawa ini bukanlah ubat kegemaran saya, tetapi ia membantu. Larutkan satu sudu teh garam dalam segelas air panas. Air sepatutnya menjadi panas kerana anda boleh berdiri di dalam mulut anda tanpa menyebabkan luka terbakar. Berkumur air di bahagian belakang tekak anda. Jika anda seperti saya, anda akan mempunyai untuk cuba beberapa kali sebelum ia mendapat pekerjaan yang dilakukan. Berhati-hati untuk tidak menelan air, kerana ia boleh menyebabkan loya dan muntah-muntah.

Artikel ini adalah untuk maklumat sahaja dan tidak boleh mengambil tempat doktor anda. A sakit tekak boleh menjadi tanda banyak penyakit, dan beberapa boleh memerlukan rawatan doktor. Hal ini terutama berlaku jika terdapat gejala-gejala lain, rasa sakit tidak hilang selepas tiga hari atau kesakitan hilang dan kemudian datang kembali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar