Senin, 09 November 2015

Bagaimana saya boleh Hentikan Berpeluh? Mudah Rawatan Asli Kurangkan Berpeluh Sekarang

Bagaimana saya boleh Hentikan Berpeluh? Mudah Rawatan Asli Kurangkan Berpeluh Sekarang

Peluh berlebihan adalah sesuatu yang memberi kesan kepada berjuta-juta orang di seluruh dunia. Ia boleh menjadi satu keadaan yang sangat serius untuk hidup dengan apabila anda tidak boleh berinteraksi dengan rakan dan keluarga anda dengan cara yang anda mahu, itulah sebabnya banyak orang bertanya "bagaimana saya boleh berhenti berpeluh"?

Tidak ada yang lebih buruk daripada berpeluh tanpa kawalan di hadapan orang lain yang tidak memahami keadaan anda. Berita baik ialah terdapat beberapa langkah yang boleh diambil untuk berkesan mengurangkan berpeluh.

Perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah untuk memastikan keadaan berpeluh anda tidak disebabkan oleh masalah yang lebih serius. Oleh itu, pergilah dengan doktor anda dan memastikan bahawa peluh berlebihan anda bukan disebabkan oleh keadaan seperti isu-isu tiroid dan Obesiti.

Sebaik sahaja anda telah melakukan pemeriksaan menyeluruh salah satu rawatan pertama yang anda boleh menggunakan adalah teh anti-peluh. Sesetengah orang tidak percaya teh boleh mengurangkan peluh tetapi ia adalah salah satu daripada kaedah rawatan yang paling boleh dipercayai untuk masalah ini. Salah satu teh yang terbaik yang anda boleh minum sebagai rawatan untuk berpeluh adalah Teh Hijau. Bukan sahaja Teh Hijau akan membantu mengurangkan peluh tetapi ia juga akan menghentikan apa-apa bau busuk yang berkaitan dengan berpeluh. Anda perlu minum kira-kira dua cawan setiap hari untuk mencapai keputusan yang baik dengan minum teh.

Anda juga boleh cuba menggunakan beberapa titik menggosok alkohol ke kawasan-kawasan yang berpeluh yang paling seperti ketiak anda. Menggosok alkohol berfungsi dengan baik untuk mengurangkan peluh yang dihasilkan dari kelenjar peluh kerana ia bertindak sebagai penahan peluh.

Akhir sekali, anda perlu pergi ke kedai dan membeli beberapa anti-berpeluh deodoran untuk mengurangkan berpeluh. Pastikan bahan aktif dalam antiperspirants anda pilih adalah aluminium klorida. Aluminium klorida akan membuat kelenjar peluh anda membengkak dan mencegah peluh berlebihan.

Ini adalah beberapa langkah mudah tetapi berkesan yang boleh diambil untuk sekurang-kurangnya mengurangkan komplikasi berpeluh anda. Hanya pastikan anda menggunakan rawatan ini secara teratur untuk menjaga berpeluh di teluk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar