Senin, 09 November 2015

Calendula - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 2)

Calendula - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan calendula. Ia menerangkan garis panduan mudah ini mengenai cara untuk menggunakan herba ini ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan seperti, hepatitis, gastrik, jerawat, bisul dan banyak lagi.

Ubat Calendula boleh digunakan sebagai ubat anti-radang untuk merawat gastrik, ulser perut dan ulser duodenum. Calendula memudahkan rembesan hempedu. Kilang itu dikatakan sangat membantu dalam kes hepatitis, keradangan pundi hempedu dan saluran hempedu radang. Campurkan kuantiti yang sama bunga calendula, bunga chamomile dan puncak yarrow, dan menggunakan campuran herba untuk membuat teh kompaun. Teh ini boleh digunakan dalam kes gangguan pencernaan. Apabila berurusan dengan penyakit buah pinggang dan penyakit pundi hempedu, anda perlu campuran 8/7 sudu calendula berwarna, segelas jus Viburnum dan setengah gelas madu, dan minum ubat.
Pemulihan diperbuat daripada bunga adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Infusi Calendula dan merebus boleh digunakan untuk membilas mulut anda dalam kes gingivitis dan tonsillitis. Selain itu, anda boleh mencampurkan satu sudu teh berwarna dengan segelas air dan menggunakannya sebagai ubat kumur untuk berurusan dengan penyakit yang dinyatakan di atas. Selain itu, ubat-ubatan ini boleh digunakan untuk merawat konjunktivitis dan sty.
Bunga Calendula, berwarna, emulsi, gel dan jus segar digunakan untuk merawat pelbagai luka, radang dingin, membakar, letusan kulit, Furuncle, jerawat, ekzema, radang kelopak mata, edema dan lymphadenitis. Memampatkan dan pembalut boleh digunakan dalam kes radang urat, selaran matahari dan kulat penyakit.
Dalam usaha untuk merawat bisul dan luka, anda boleh membuat calendula obat penawar pada anda sendiri. Alu 5 gram bunga dan campuran mereka dengan lemak babi segar, Vaseline atau lanolin untuk mendapatkan obat penawar itu. Anda boleh menggunakan calendula berwarna bukannya bunga. Salve boleh dibuat dengan menggunakan jus, juga. Puncak calendula Juice dan kacau 4-6 gram jus segar dengan 30 gram mentega. Salve boleh digunakan untuk berurusan dengan herpes. Meletakkannya di urat radang, bengkak kelenjar, rebus dan Furuncle. Ubat ini terbukti untuk merawat gatal kulit dan keradangan. Di samping itu, anda perlu campuran 2/1 sudu besar jus calendula dengan segelas susu atau sup dan minum ubat.
Herba ini digunakan secara meluas dalam perubatan veterinar. Ia digunakan untuk menghasilkan pelbagai ubat-ubatan homeopati, juga. Blossoms digunakan untuk mendapatkan karotenoid, yang, seterusnya, digunakan dalam minyak wangi dan pengeluaran makanan untuk keju warna dan produk-produk lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar