Senin, 09 November 2015

Bagaimana Orang turn Kotor Air Ke Dalam Air Minuman Untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Dan Kesejahteraan?

Bagaimana Orang turn Kotor Air Ke Dalam Air Minuman Untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Dan Kesejahteraan?

Tidak ada air yang lebih bersih. Air yang anda terima rumah anda telah dikitar semula berkali-kali. Bekalan utama kami datang dari air permukaan atau air bawah tanah tetapi ini tercemar sebelum ia tiba di tempat rawatan air. Ada apa-apa beberapa jenis pencemaran, yang boleh menyebabkan masalah kesihatan. Sebelum kita boleh berfikir menggunakan ia perlu "dibersihkan". Bagaimana orang beralih air kotor ke dalam air minuman?

Loji rawatan perbandaran tempatan anda menggunakan nombor yang berbeza peringkat untuk menghapuskan pencemaran. Rawatan yang pertama dipanggil pembekuan. Ini akan membuang kotoran, dan apa-apa lagi digantung di dalam air. Pada ketika ini, semua zarah yang lebih besar akan telah dikeluarkan.

Penapisan yang akan datang, kerana ia melalui pelbagai jenis penapis. Ini boleh dibuat daripada arang, batu kelikir dan pasir. Ini akan menghapuskan pencemaran seperti semulajadi organik perkara, tanah liat, mangan dan mikroorganisma. Penapisan menyediakan air untuk peringkat seterusnya iaitu pembasmian kuman.

Ia adalah tugas proses pembasmian kuman untuk menghapuskan semua mikroorganisma berbahaya, yang boleh hadir. Dalam langkah ini bahan kimia tertentu ditambah untuk melaksanakan proses pembasmian kuman. Loji rawatan yang paling menggunakan chlorinates, klorin atau klorin dioksida. Ini adalah sangat berkesan. Sebaik sahaja proses pembasmian kuman awal telah dijalankan bahan kimia ini tinggal di dalam air hingga ke paip dapur anda.

Semua loji rawatan perbandaran menggunakan langkah-langkah atau sesuatu yang sama. Pencemaran yang terdapat di dalam air adalah bergantung kepada di mana anda tinggal. Oleh itu, loji rawatan anda akan menyesuaikan diri rawatan untuk mengeluarkan apa sahaja bahan cemar yang hadir. Bagaimana orang beralih air kotor ke dalam air minuman? Nah, kita telah hampir dicapai ini.

Walau bagaimanapun, air yang dibekalkan ke rumah anda mungkin masih mengandungi beberapa pencemaran. Sumber utama sebenarnya adalah bahan kimia yang mereka gunakan semasa proses pembasmian kuman. Ini bertindak balas dengan bahan organik yang terdapat di dalam air dan menghasilkan hasil sampingan. Kajian terbaru mendapati hasil sampingan ini jauh lebih toksik daripada bahan kimia asal yang menyebabkan mereka.

Apa yang boleh dilakukan untuk mengeluarkan hasil sampingan ini? Malah, mereka mudah dikeluarkan dengan menggunakan sistem penapisan air. Ini datang dalam pelbagai saiz yang berbeza, bergantung di mana pekerjaan mereka direka untuk. Orang-orang yang lebih kecil akan muat di atas kaunter anda dan menyambung kepada paip anda, manakala yang lebih besar akan menyediakan air yang sihat bersih bagi seluruh isi rumah.

Sekarang anda tahu bagaimana orang beralih air kotor ke dalam air minum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar