Senin, 09 November 2015

Bagaimana untuk saya Hentikan Berpeluh?

Bagaimana untuk saya Hentikan Berpeluh?

Ia adalah satu fakta bahawa sekitar 4% daripada penduduk dunia mengalami keadaan Hiperhidrosis, ini adalah apabila badan kita mengeluarkan jumlah yang berlebihan peluh. Keadaan ini menyebabkan orang ramai banyak yang memalukan serta pelbagai isu-isu emosi dan psychlogical.

Imej adalah sangat penting dan kebanyakan orang mahu kelihatan baik dan bersih di sekitar orang lain. Jika anda mempunyai pekerjaan yang melibatkan berurusan bersemuka dengan orang ramai pada setiap hari maka imej adalah lebih penting kerana kerap anda akan mewakili wajah syarikat yang anda bekerja untuk.

Jika anda mengalami keadaan ini diri sendiri maka anda mungkin bertanya diri anda sendiri bagaimana saya berhenti berpeluh, sebab-sebab berpeluh anda boleh menjadi psikologi. Jika anda tertekan atau cemas maka ia adalah fakta bahawa anda akan berpeluh lebih-lebih lagi oleh itu ia adalah penting bahawa anda belajar untuk kekal tenang.

Jika anda rasa diri anda mendapat tertekan atau cemas kemudian hanya mengambil masa 5 minit untuk bertenang dan mengarang sendiri. Ambil sedikit depbreaths dan berfikir fikiran positif, ini akan membantu berehat fikiran anda dan mengurangkan berpeluh.

Anda perlu mengambil mandi biasa dan memakai pakaian yang longgar dan selesa, elakkan pakaian yang ketat yang mungkin membuat anda s panas ini akan meningkatkan perpeluhan anda.

Mengambil sedikit masa dari hari anda untuk bersenam, anda akan mendapati bahawa senaman yang kerap akan membuat anda berpeluh kurang di siang hari.

Terdapat juga pelbagai ubat-ubatan rumah semula jadi yang boleh menghalang anda daripada berpeluh. Bentuk rawatan adalah murah dan ramai orang telah melaporkan kadar kejayaan yang tinggi daripada menggunakan rawatan semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar