Senin, 09 November 2015

Latihan Perubatan Komplementari

Latihan Perubatan Komplementari

Populariti untuk perubatan alternatif dan pelengkap meningkatkan setiap tahun kerana lebih ramai individu ingin mencuba cara-cara yang tidak invasif untuk memulihkan penyakit mereka. Lebih ramai doktor dan pelajar belajar bagaimana untuk mengintegrasikan bentuk bukan konvensional perubatan dengan bentuk konvensional amalan perubatan. Trend kenaikan positif menjejaskan bilangan kolej menambah jenis ijazah kepujian atau kursus kurikulum mereka.

Perubatan pelengkap amat menjurus ke arah pelajar-pelajar perubatan tradisional. Yang bererti bahawa kursus yang terlibat dalam pembelajaran bentuk bukan konvensional perubatan dicampurkan dengan program ijazah perubatan. Fakta ini berpunca daripada penggunaan masyarakat terhadap perubatan alternatif sebelum pergi ke doktor tradisional. Perubatan Alternatif dalam jenis program yang digunakan bersama-sama dengan perubatan tradisional, yang bermaksud pelajar yang menjadi doktor tradisional mendapat latihan tambahan dapat merawat pesakit mencari pelan kesihatan integratif. Bakal pelajar yang ingin ijazah kesihatan alternatif akan mempunyai banyak pilihan yang berbeza disediakan untuk mereka tetapi tidak ada seorang pun di dalam suasana yang digabungkan seperti perubatan pelengkap.

Biasanya program sijil perubatan sampingan mungkin mengambil masa satu hingga dua tahun untuk disiapkan. Program seperti ini meningkatkan keupayaan pengamal untuk merawat pesakit. Kursus terlibat dalam latihan pelengkap termasuk terapi urut, pemakanan, ubat-ubat herba, vitamin, dan banyak lagi. Jururawat, ahli psikologi, dan pakar perubatan yang sering mendapat program sijil seperti ini.

A kolej yang mempunyai kurikulum yang melibatkan perubatan integratif mungkin mengandungi 16 jam kerja kursus khusus untuk menyediakan pelajar dengan pelengkap dan alternatif latihan perubatan. Ada juga yang memerlukan pelajar mengambil kursus bulan lama yang memberi mereka pendedahan yang cukup untuk jenis ini amalan perubatan.

Sekolah-sekolah perubatan yang meletakkan waktu ini diperlukan dalam tempoh masa kelas tetap akan mempunyai pelajar tahun perubatan pertama dan kedua pembelajaran asas-asas penjagaan kesihatan pelengkap.
Pelajar akan belajar melalui kajian kes bagaimana untuk menggunakan perubatan sampingan untuk merawat masalah kesihatan seperti sakit kronik.
Kursus akan mempunyai pembelajaran pelajar pelbagai bentuk perubatan integratif dan bekerja melalui kes hipotetikal untuk menyembuhkan pesakit.
Pelajar tahun tiga belajar melalui pelbagai ceramah tentang banyak aspek yang berbeza yang datang dengan perubatan sampingan.
Pelajar tahun keempat akan mengambil kursus bulan lama yang memberikan pengalaman yang menyeluruh dalam terapi pelengkap.
Program di atas direka untuk seorang pelajar yang tahu mereka mahu lakukan perubatan sampingan sebelum memulakan sekolah. Program sijil 1-2 tahun yang ditawarkan di beberapa kolej adalah untuk profesional sudah bekerja. Kebanyakan profesional yang bekerja merasa perlu untuk mendapatkan ini jenis sijil kerana permintaan dari ramai pesakit yang mahu pelan kesihatan integratif. Program sijil banyak seperti ini memerlukan bakal pelajar sudah telah mendapat ijazah sarjana muda atau ijazah sarjana dalam penyembuhan semula jadi.

Perubatan komplementari tidak akan beransur-ansur hilang tetapi akan meningkat seperti yang ditunjukkan oleh bilangan kolej perubatan pelengkap yang menawarkan jenis ini latihan untuk pelajar yang berdedikasi. Memulakan kerjaya anda dalam hal ini sangat dicari bentuk rawatan perubatan dan menyelidiki kolej yang diiktiraf yang diluluskan oleh agensi-agensi seperti Suruhanjaya Accrediting Sekolah Kerjaya dan Kolej (http://www.accsc.org/) dan menyediakan kurikulum yang sesuai dengan anda matlamat peribadi

PENAFIAN: Di atas ialah RANGKA GENERIK dan mungkin atau mungkin tidak menggambarkan kaedah yang tepat, kursus dan / atau memberi tumpuan yang berkaitan dengan mana-mana sekolah SATU tertentu (s) yang boleh atau tidak boleh diiklankan di HolisticJunction.com.

Copyright 2010 - Hak cipta terpelihara oleh HolisticJunction.com.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar