Senin, 09 November 2015

Apa yang Anda Tidak Tahu Mengenai Manfaat Marijuana Perubatan

Apa yang Anda Tidak Tahu Mengenai Manfaat Marijuana Perubatan

Mengumpul maklumat berharga tentang ganja boleh menjadi sukar terutamanya jika anda cuba untuk mendapatkan pengetahuan daripada rakan-rakan dan ahli keluarga. Setiap daripada mereka akan mempunyai pendapat mereka sendiri berdasarkan kebanyakannya pada kejahilan dan jawapan yang anda terima mungkin hanya tenggelam anda ke tahap yang lebih mendalam kekeliruan. Kebanyakan mereka tidak mempunyai sebarang pengalaman dalam menggunakan Marijuana tetapi mereka pasti mungkin mempunyai beberapa jawapan menghiburkan. Ada yang mengatakan ia menyebabkan kemurungan dan bahawa ia adalah "dadah pintu masuk" yang akan membawa kepada tabiat dadah yang lebih berbahaya. Tetapi kajian sehingga kini menunjukkan Marijuana sebagai dadah bukan ketagihan.

Satu orang akan memberitahu anda bahawa ganja dan seks pergi tangan di tangan, manakala seorang lagi akan memberitahu anda bahawa ganja dan mati pucuk adalah sahabat yang selesa. Tetapi adakah ini benar-benar fakta, atau idea-idea yang kurang arif? Maksud saya, siapa yang patut anda percaya? Anda perlu mendapatkan fakta-fakta tentang ganja dan isu-isu seperti faedah ganja perubatan dari profesional terlatih, bukan rakan baik anda atau Uncle gila anda Lou. Penggunaan terawal yang direkodkan ganja bermula sejak berzaman lagi. Dan manakala ganja adalah dadah rekreasi kedua paling popular di seluruh dunia di belakang alkohol, ganja tidak pernah disenaraikan sebagai punca kematian walaupun satu masa dalam sejarah direkodkan, manakala alkohol membunuh 125,000 orang setahun, tidak termasuk kemalangan alkohol disebabkan! Ini hanya salah satu daripada banyak fakta sering di bawah publisiti tentang ganja.

Pengambilan Marijuana betul sepanjang seluruh hidup anda mempunyai akibat kurang berbahaya daripada kesan-kesan yang disebabkan oleh makan makanan tetap kami. Menurut kaji selidik baru-baru ini California, Marijuana didapati untuk merawat kesakitan membelah kepala yang menyebabkan migrain berkesan. Dikatakan bahawa 1 dalam 6 orang mengalami sakit kepala migrain. Ia juga dicadangkan oleh penyokong ganja perubatan bahawa ia boleh membantu dalam merawat penyakit lain seperti sakit kronik, glaukoma, multiple sclerosis, kanser dan epilepsi. Anda mungkin berfikir bahawa ia adalah tuntutan tidak munasabah dan berat sebelah kerana ia dibuat oleh penyokong ganja tetapi hakikatnya adalah bahawa tuntutan mereka boleh disahkan mengikut pelbagai kajian yang diterbitkan dalam laporan sains dan perubatan.

Walaupun ia adalah undang-undang bagi pesakit untuk dirawat dengan ganja untuk tujuan perubatan di negeri-negeri seperti California, ia masih dianggap sebagai satu jenayah persekutuan untuk menggunakan atau membelinya untuk kegunaan peribadi. Ini adalah agak paradoks kerana anda secara sah boleh menggunakan dadah di California jika seorang doktor berlesen khas menetapkan, tetapi anda akan dipenjarakan jika anda membelinya secara sah. Ia adalah undang-undang di negeri ini tetapi jenayah di peringkat persekutuan.

Anda boleh memanggil ia dengan apa-apa nama yang anda suka: periuk, rumpai, ganja atau Mary Jane, tetapi fakta-fakta sebenar di sebalik Marijuana dan faedahnya telah dan masih didokumenkan dengan betul. Ia mendorong kelakuan ganas aman dan bukan; ia merawat pelbagai jenis penyakit dan boleh ditetapkan secara sah di 30 negeri. Tetapi apa-apa jualan, penggunaan atau pemilikan dadah adalah satu jenayah persekutuan. Dunia gila eh?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar