Senin, 09 November 2015

Homeopati, Probiotik For Life! - Kebaikan Probiotik

Homeopati, Probiotik For Life! - Kebaikan Probiotik
Apabila anda mengunyah seketul ayam, sebagai contoh, tindakan mekanikal mengunyah bersama-sama dengan enzim dalam air liur anda bermula untuk memecahkan makanan ke bawah. Kemudian, lebih banyak enzim dalam perut memecahkan makanan yang lebih jauh lagi. Ia adalah kerana ini pemprosesan makanan semula jadi yang anda tidak mempunyai kepingan ayam terapung di dalam darah anda! Sebaliknya, protein dalam ayam dipecahkan dan berakhir sebagai asid amino di dalam usus kecil anda.
Fikirkan sistem pencernaan anda sebagai tiub yang lama pergi dari mulut ke dubur anda. Dari satu segi, ia sebenarnya "di luar" badan anda kerana ia tidak berinteraksi secara terus dengan organ-organ dalaman anda. Bahan mesti melalui lapisan usus untuk masuk ke dalam aliran darah dan dibawa ke semua tisu badan.
Walau bagaimanapun, saluran penghadaman juga lebih daripada hanya tiub. Ia sebenarnya satu ekosistem yang kompleks yang dipenuhi hidup mikroorganisma-terutamanya bakteria dan yis-yang-wujud bersama terdapat dalam kira-kira yang sihat. Ia seperti ekosistem semula jadi di mana kesihatan dan keharmonian adalah terpakai selagi tidak mengganggu keseimbangan semulajadi penduduk.
Lapisan usus adalah "pengawal." Pintar Apabila sihat dan berfungsi dengan baik, ia hanya membolehkan nutrien (vitamin, mineral, asid amino, asid lemak, dan glukosa) ke dalam aliran darah anda. Ia juga menyimpan penceroboh asing dan bahan buangan keluar. Apa sahaja yang tidak boleh digunakan akan menjadi sebahagian daripada pergerakan usus anda yang seterusnya. Ini adalah cara sistem berfungsi apabila penghadaman sihat. Probiotik yang mencukupi dalam tubuh mereka. Apabila keseimbangan bakteria baik dan buruk diganggu, lapisan usus menjadi "bocor." Kemudian usus bocor membuat kita untuk pelbagai masalah kesihatan termasuk candida penumbuhan yg terlalu cepat. Ia bukan sahaja candida yang menjadi masalah, tetapi juga telur atau larva cacing yang kemudiannya boleh melalui lapisan usus.
Penyembuhan usus memerlukan meningkatkan diet, dan aspek yang paling penting yang akan menjadi repopulate usus anda dengan bakteria sihat: probiotik. Yang akan membantu memulihkan lapisan usus sehingga dapat melakukan kerja pengawal dengan betul.
Anda boleh membeli probiotik dalam bentuk kapsul dari kedai-kedai makanan kesihatan, tetapi pastikan anda mendapatkan produk yang berkualiti tinggi. Atau, hanya membuat yogurt anda sendiri atau kefir untuk memastikan bahawa anda mendapat secara langsung, budaya aktif; ini adalah sangat mudah dan juga murah! Saya suka yogurt saya dengan buah segar pada waktu pagi. Saya menambah beri kepada yogurt dataran sebelum makan.
Yogurt buatan sendiri adalah lebih baik daripada semua yang manis itu, fruit- produk yogurt berperisa di pasar raya hari ini. Produk-produk mungkin tidak mengandungi budaya aktif kerana kultur hidup akan memakan gula dan memberi yogurt tart atau rasa masam. Membuat kismis anda sendiri dan menambah buah-buahan segar untuk kemanisan memberikan anda produk yang lebih kurang mahal dan lebih sihat!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar