Senin, 09 November 2015

Pemulihan Herba untuk Gegaran Essential Itu Kerja Berkesan

Pemulihan Herba untuk Gegaran Essential Itu Kerja Berkesan

Gegaran Essential juga dikenali sebagai gegaran penting benign adalah gangguan saraf yang boleh muncul pada sebarang usia tetapi ia paling biasa berlaku pada orang pertengahan umur dan lebih tua. Gegaran ini boleh menjejaskan otot mana-mana bahagian badan, tetapi selalunya yang paling ketara di tangan anda terutamanya apabila anda cuba untuk melakukan tugas-tugas mudah seperti minum segelas air, memegang pensil, penulisan, atau hentaman kasut. Walau bagaimanapun, ia juga boleh menjejaskan kepala, tangan, kaki, muka, tali, batang, atau suara seseorang.

Gejala utama gegaran penting adalah menggeletar yang tidak terkawal atau berjabat beberapa bahagian badan. Reaksi, yang biasanya bermula secara beransur-ansur, pertama dalam manifesting diri mereka di tangan (mungkin memberi kesan kepada satu pihak (kiri atau kanan) atau dalam kebanyakan kes menjejaskan kedua-dua tangan). Walau bagaimanapun terdapat beberapa ubat-ubat herba yang boleh membuktikan hasil yang positif untuk rawatan gegaran penting:

Ketayap Amerika

Ketayap Amerika (S. lateriflora) telah digunakan selama berabad-abad oleh orang ramai untuk menyokong sistem saraf, meningkatkan kejelasan fikiran, melegakan ketegangan saraf dan membalikkan tidur. Herba ini boleh membuktikan bermanfaat sebagai rawatan untuk hepatitis dan darah tinggi. Ketayap biasanya boleh didapati sebagai kapsul, ekstrak cecair, teh kering dan tablet.

Gotu kola

Gotu kola atau Centella asiatica merupakan herba yang sangat baik yang digunakan untuk menyokong kecergasan mental dan kejelasan; menguatkan otak dan sistem saraf; meningkatkan tumpuan memori dan prestasi yang optimum dan mengekalkan tenang. Selalunya, mereka yang mempunyai gegaran penting memerlukan mengurangkan ketegangan saraf yang Gotu kola telah didapati berguna juga.

Selipar wanita itu

Selipar wanita itu merupakan herba yang sangat baik untuk masalah dengan sistem saraf. Ia adalah yang paling biasa digunakan untuk menenangkan saraf, mengurangkan kemurungan, melegakan ketegangan saraf, menggalakkan perasaan kesejahteraan dan kepuasan. Ia juga digunakan untuk membantu merawat kegelisahan, hiperaktif dan gegaran.

Arnica

Arnica adalah salah satu rawatan yang paling mujarab herba untuk mengubati palsy dan gegaran. Arnica, telah menunjukkan kesan positif terhadap sistem saraf pusat. Meletakkan 3 titik Arnica 30c ke dalam botol kaca menambah 500 mililiter air. Goncang campuran sebelum penggunaan. Untuk membantu melegakan gegaran, mengambil satu sudu teh campuran 3 kali sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar