Senin, 09 November 2015

Mengapa Anda Tidak Perlu Takut kepada Soalan Doktor Anda

Mengapa Anda Tidak Perlu Takut kepada Soalan Doktor Anda

Sebagai seorang doktor tidak mudah. Pada setiap hari, anda sentiasa berhadapan dengan mereka yang sakit, dan tanggungjawab anda perlu untuk membuat diagnosis yang betul dan menetapkan ubat yang betul, atau apa-apa jenis rawatan, adalah amat menggalakkan. Kami bergantung kepada doktor untuk membantu kami menjadi lebih baik, dan mereka akan memastikan bahawa mereka melakukan apa sahaja yang mereka boleh untuk memastikan bahawa ini tidak berlaku. Dalam usaha untuk menjadi doktor, anda perlu menghabiskan jumlah yang baik daripada tahun belajar. Apabila anda selesai dengan pengajian dan akhirnya melakukan menjadi seorang doktor, anda biasanya akan dilengkapi untuk menghadapi beberapa penyakit yang paling sukar yang wujud.

Walau bagaimanapun, bagi membolehkan doktor untuk benar-benar melakukan kerja masing-masing dengan betul, perlu ada hubungan itu dengan pesakit. Apa yang orang tidak sedar ialah bahawa untuk membina jenis hak berkaitan, komunikasi menjadi penting. Dengan berkomunikasi secara berkesan dengan doktor anda, ia membolehkan mereka menggunakan sebanyak maklumat yang mungkin untuk membuat diagnosis yang betul. Masalahnya ialah bahawa kita tidak menggunakan ini alat yang cukup penting, atau bahkan dengan betul. Entah bagaimana, kita menganggap bahawa hanya kerana mereka dilatih untuk menjadi doktor, apa sahaja yang mereka menetapkan harus cukup. Kami fikir komunikasi sebagai doktor meminta semua soalan-soalan ketika kami hanya memberikan mereka jawapan. Kita tidak menyedari bahawa kadang-kadang kita juga perlu bertanya doktor kami juga.

Kita perlu menyoal kerana ia akan membantu mereka untuk lebih memahami kebimbangan kami, dan juga untuk menunjukkan mereka ke arah yang betul, yang kadang-kadang boleh menjadi sedikit berbeza dengan apa yang mereka mungkin telah dilihat apabila mereka disoal siasat. Kadang-kadang doktor juga melakukan kesilapan. Di samping itu, ia adalah mungkin bahawa mereka juga akan cenderung untuk melekat dengan tradisi sedangkan sebenarnya mungkin terdapat cara-cara alternatif di mana untuk menangani apa-apa penyakit yang diberi atau gangguan. Dengan tidak takut untuk bertanya doktor kami, kami menyimpan harapan hidup di masa-masa apabila harapan mungkin tidak kelihatan mungkin. Kami mengingatkan diri kita bahawa tidak ada keperluan untuk hanya menerima segala yang kita dengar, walaupun ia datang dari individu yang terlatih. Ini akan membolehkan kita untuk mencari lagi untuk mencari cara-cara lain di mana untuk berurusan dengan apa-apa penyakit memandangkan mungkin bekerja tangan-di-tangan dengan doktor kami. Seterusnya, kami juga memaksa mereka untuk menyoal diri mereka sendiri, kerana ia biasanya soalan-soalan orang lain yang akan mencetuskan soalan dalam diri sendiri. Apabila ini berlaku, ia membolehkan semua orang untuk menjadi lebih baik daripada mereka sudah berada.

Semuanya berkisar pada satu perkara dan ini adalah bahawa pada akhirnya, kita semua terpaksa hidup dengan keadaan yang badan kita berada dalam pada masa yang tertentu. Dengan belajar kepada soalan, anda membenarkan diri anda lebih banyak pilihan. Salah satu kesilapan besar yang kita sebagai manusia membuat adalah bahawa kita cenderung untuk menerima segala-galanya yang diberikan kepada kita di atas pinggan. Ini tidak selalunya perkara yang tidak baik; Walau bagaimanapun, pada zaman di mana perkara boleh menjadi kritikal, anda akan mendapati bahawa satu-satunya senjata yang anda benar-benar mempunyai kuasa anda kepada soalan. Ia adalah kuasa ini yang akan membantu tubuh anda untuk sembuh dari beberapa penyakit kronik yang paling buruk yang wujud pada hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar