Senin, 09 November 2015

Bagaimana untuk menjadi lebih tinggi secara semulajadi - Dapatkan Fast Lebih Tinggi Dalam 3 Cara Mudah

Bagaimana untuk menjadi lebih tinggi secara semulajadi - Dapatkan Fast Lebih Tinggi Dalam 3 Cara Mudah

Cara pada Bagaimana untuk menjadi lebih tinggi secara semula jadi

Ia adalah satu fakta bahawa sebahagian besar daripada penduduk hari ini tidak berpuas hati tentang ketinggian mereka. Malah, ramai yang bimbang bahawa mereka tidak begitu tinggi kerana mereka mahu menjadi dan hasilnya, mereka tidak begitu yakin dan mereka menjadi tidak berupaya untuk menegaskan diri mereka sendiri. Oleh kerana ini, ramai orang yang secara terbuka tertanya-tanya tentang bagaimana untuk menjadi lebih tinggi secara semula jadi.

Sudah tentu, ramai orang akan berminat jika mereka dibentangkan dengan tip bagaimana untuk menjadi lebih tinggi dan ia tidak kira berapa umur mereka. Lelaki berhenti membesar selepas umur 20 hingga 24 dan wanita umumnya berhenti membesar dua tahun selepas haid pertama mereka. Walau bagaimanapun, fakta ini tidak menghalang orang daripada mencari jalan untuk mendapatkan ketinggian. Teknologi hari ini menawarkan banyak cara bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi seperti menjalani beberapa prosedur memanjangkan anggota badan atau mengambil beberapa pil yang membantu meningkatkan ketinggian seseorang. Terdapat juga cara-cara semula jadi untuk mendapatkan lebih tinggi bagi orang-orang yang lebih suka kaedah yang bebas risiko untuk mendapatkan sedikit lebih tinggi walaupun ia melepasi umur mereka untuk berkembang.

Tiga Kaedah Asas Bagaimana untuk Dapatkan Lebih Tinggi

Jika anda sedang mencari cara-cara bagaimana untuk menjadi lebih tinggi secara semula jadi, terdapat tiga perkara asas yang anda boleh dilakukan: makan sihat, senaman dan mendapatkan rehat yang secukupnya.

Makanan yang anda makan memainkan peranan yang penting dalam meningkatkan ketinggian yang adalah mengapa ia adalah perlu untuk mempunyai diet yang seimbang. Sayur-sayuran segar dan buah-buahan sentiasa harus disertakan dalam diet anda dan elakkan makanan berlemak dan makanan manis. Kafein dan minuman keras juga perlu dielakkan atau digunakan sekurang-kurangnya. Mineral dan vitamin juga perlu dimasukkan dalam diet anda seperti kalsium dan Vitamin D kerana ini boleh membantu anda untuk meningkatkan ketinggian.

Anda juga boleh melakukan beberapa latihan untuk menjadi lebih tinggi yang direka untuk meregangkan tulang kaki dan tulang belakang anda. Senaman regangan yang terbaik untuk meningkatkan ketinggian. Senaman anda boleh cuba termasuk tergantung menegak, ular tedung regangan, regangan tulang belakang ke hadapan, menggunakan berat buku lali dan Pilates bergolek. Semua ini out kerja untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi boleh dilakukan di rumah supaya tidak perlu bimbang tentang mengekalkan keahlian gimnasium dan ia boleh dilakukan dalam masa kurang daripada dua jam tiga kali seminggu.

Mendapatkan rehat yang cukup juga satu kemestian jika anda mahu berkembang tinggi dan ini adalah kerana pertumbuhan berlaku paling apabila badan sedang berehat atau tidur. Ini tidak bermakna anda perlu tidur sepanjang hari walaupun. Tidur yang cukup bagi seseorang individu adalah 8 hingga 9 jam setiap malam. Selain daripada mendapat tidur yang cukup untuk meningkatkan ketinggian secara semulajadi, anda juga perlu mengambil kira kedudukan tidur anda. Pastikan tulang belakang anda tidak melengkung ketika tidur jadi anda perlu untuk menggunakan tilam yang tidak terlalu lembut. Juga, jika anda boleh, tidur tanpa bantal atau menggunakan salah satu nipis dan cuba untuk sentiasa tidur di belakang anda dan tidak di sebelah anda.

Walaupun dengan banyak tip bagaimana untuk menjadi lebih tinggi secara semula jadi, semakin tinggi boleh menjadi sukar dan keputusan tidak menunjukkan dengan segera. Walau bagaimanapun, jika anda berhasrat untuk menjadi lebih tinggi, anda perlu bersabar dan mengikut prosedur yang betul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar