Senin, 09 November 2015

Menggunakan Tuning Forks untuk Penyembuhan Bunyi

Menggunakan Tuning Forks untuk Penyembuhan Bunyi

Bunyi adalah bentuk tertua penyembuhan dan telah digunakan beribu-ribu tahun dalam amalan budaya dan agama seperti gendang, melaungkan, menyanyi, mantera atau surat cara lain seperti mangkuk nyanyian. Kami kini menghubungkan amalan-amalan kuno dengan pemahaman saintifik mengapa garpu penalaan mewakili satu sistem yang mudah tetapi berkuasa penyembuhan tenaga bunyi.

Jenis-jenis Tuning Forks
Terdapat banyak pilihan untuk menggunakan bunyi garpu penalaan penyembuhan. Ini garpu boleh digunakan secara tunggal atau satu set pelbagai garpu. Contoh garpu tunggal adalah penala OHM itu. OHM dikatakan bunyi asal alam semesta dan dianggap sebagai bunyi suci. Crystal penala mempunyai kekerapan C yang tinggi dan digunakan untuk menguatkan tenaga bunyi kuasa kristal penyembuhan. Tuning set garpu adalah berdasarkan pada frekuensi yang berbeza. Garpu Solfeggio menggunakan 6 (atau 9) kekerapan satu skala muzik purba untuk mengimbangi tenaga chakra. Penala planet ditala kepada frekuensi planet yang berbeza dan kualiti yang astrologi setiap planet. Mereka boleh digunakan secara tunggal atau sebagai satu set. Set lain didasarkan pada nota skala muzik atau urutan numerik lain seperti nombor Fibonacci.

Garpu penalaan adalah sama ada wajaran atau unweighted. Garpu unweighted adalah bertujuan untuk terdengar di telinga dan bekerja pada medan tenaga di atas badan. Satu contoh ialah SomaEnergetics ?? Penala tenaga. Lain garpu penyembuhan bunyi mempunyai berat pada akhir dan adalah bertujuan untuk digunakan pada tubuh fizikal di tempat-tempat accupressure tertentu. Tenaga getaran bergerak di sepanjang saluran tenaga atau meridian dalam tubuh untuk membawa ketenangan, melegakan ketegangan otot dan kesakitan dan membantu dengan gejala fizikal tertentu atau penyakit. Contohnya termasuk Accutonics ?? dan SomaEnergetics ?? Penala tenaga.

Menggunakan Tuning Fork
Garpu penalaan boleh digunakan oleh kedua-dua tunggal pada badan atau oleh pengamal kepada pelanggan. Tiga bahagian-bahagian asas garpu adalah batang, kerongkong dan dua tines. Beberapa penyembuhan tenaga bunyi garpu penalaan mempunyai berat pada akhir - berat mengurangkan kekerapan supaya getaran dapat dirasai pada badan. A garpu dengan panjang yang lebih panjang akan mempunyai lebih rendah frekuensi getaran daripada garpu yang lebih singkat. Faktor-faktor lain yang menyumbang kepada kekerapan seperti panjang, lebar, tebal dan komposisi logam.

Untuk menggunakan garpu tala, memegang garpu oleh batang dan ketik akhirnya terhadap permukaan yang keras seperti tumit kasut, canela hoki atau pengaktif khas yang dilengkapi dengan set. Bawa tala untuk satu telinga, mendengar bunyi dan kemudian membawanya ke telinga lain supaya kedua-dua belah otak boleh mendaftar bunyi. Dua yang berbeza garpu penyembuhan bunyi boleh ditoreh bersama-sama, dengan itu mewujudkan bunyi yang baru - bunyi dua garpu dan jangka masa di antara mereka. Memegang satu di sebelah setiap telinga dan kemudian berbalik mereka.

Untuk menggunakan tala wajaran, memegang garpu dengan meletakkan tiga jari sekitar satu bahagian batang dan ibu jari di sebelah yang lain. Ketik pinggir berat terhadap pengaktif getah atau hoki canela, telapak tangan anda atau bola tenis. Anda juga boleh menggunakan tukul getah. Mendengar bunyi dengan memegang memegang terbuka dalam berat badan sekurang-kurangnya 1 hingga 2 inci dari telinga. Jika menggunakan dua garpu, satu di sebelah setiap telinga dan kemudian pindah silang pada telinga yang lain. Letakkan bahagian bawah batang perlahan-lahan pada badan pada masa yang sesuai, menggunakan pelbagai tekanan sehingga getaran dirasai.

Getaran yang baik diaktifkan bunyi penyembuhan tenaga tala boleh dikekalkan selama 20 hingga 30 saat. Getaran adalah akan berterusan walaupun selepas bunyi tidak lagi boleh mendengar. Faktor-faktor yang mempengaruhi tempoh getaran termasuk lokasi di mana ia digunakan dan keperluan individu pada masa rawatan. Jika garpu kehilangan getaran cepat, anda mungkin memegang garpu dengan tidak betul. Satu lagi penjelasan ialah bahawa badan dengan cepat sambil bunyi. Jika bunyi itu sedang cepat diserap, permohonan itu boleh berulang.

Teknik Pembelajaran
Pelbagai garpu penalaan boleh dibeli. Banyak teknik boleh dipelajari dengan membaca arahan atau menonton DVD. Sesetengah pengeluar menawarkan kelas latihan dan bengkel yang boleh membawa pensijilan profesional. Garpu penalaan juga boleh dengan mudah dimasukkan ke dalam amalan-amalan lain seperti terapi urut, reiki dan kiropraktik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar