Senin, 09 November 2015

Pencegahan Strok - Pencegahan Herba untuk Strok Itu Kerja Keajaiban

Pencegahan Strok - Pencegahan Herba untuk Strok Itu Kerja Keajaiban

Darah beku yang telah terbentuk sama ada di dalam arteri otak atau mereka berlalu ke otak dari bahagian-bahagian badan yang lain adalah punca biasa sebatan. Terdapat beberapa cara untuk mengurangkan kemungkinan strok, salah seorang daripada mereka yang merupakan ubat-ubat herba yang mengandungi ciri-ciri yang menghalang pembekuan darah.

1. Bawang putih: Ejen antikoagulan berkesan adalah bawang putih dan ia boleh digunakan untuk mencegah strok iskemia. Kapsul bawang putih boleh didapati untuk mereka yang ingin mendapat manfaat daripada bawang putih untuk mencegah strok. Bawang putih juga boleh digunakan dalam masakan tetapi jumlah bawang putih yang diperlukan untuk mencapai keputusan yang konsisten tidak mudah untuk menelan.

2. Willow: Aspirin biasanya digunakan untuk mencegah strok dan kulit pokok willow mempunyai sama kualiti penipisan darah aspirin. Herba tertentu boleh diambil dalam dos yang kecil dengan kerap untuk mencegah pembentukan darah beku. Beberapa cara biasa menggunakan herba ini bru teh dengan kulit kayu pokok willow kering atau hanya menambah kepada mana-mana gabungan teh herba.

3. Halia: Satu lagi herba yang berkesan adalah halia yang mana, seperti herba yang lain, mempunyai ciri-ciri yang menghalang pembekuan darah. Halia melegakan otot-otot yang mengelilingi saluran darah melancarkan pengaliran darah ke seluruh badan. Ia juga merendahkan tahap kolesterol yang membantu mencegah penyempitan arteri di samping mengurangkan risiko strok.

4. Pemulihan Tambahan: terdapat beberapa ubat-ubatan boleh didapati untuk mereka yang ingin mencegah pukulan menggunakan herba. Biloba membantu untuk meningkatkan peredaran darah dan menghalang pembekuan darah. Kunyit adalah herba yang merupakan bahan yang digunakan dalam kari dan mempunyai ciri-ciri antikoagulan yang menghalang strok. Anda boleh mengurangkan pembekuan darah dan menurunkan tekanan darah anda menggunakan minyak evening primrose. Satu lagi herba yang berguna adalah hawthorn yang membantu melambatkan apa-apa kekerasan arteri badan yang juga merupakan satu lagi punca strok.

Pertimbangan

Individu yang mahu menggunakan ubat-ubat herba untuk mengurangkan risiko strok mesti berunding doktor mereka untuk mengesahkan bahawa herba tidak akan menyebabkan apa-apa isu-isu kesihatan yang lain. Ubat-ubatan ini boleh bertindak balas dengan ubat-ubatan preskripsi atau over-the-counter jadi doktor perlu mengambil kira semua kemungkinan tersebut sebelum membenarkan pesakit untuk menggunakan herba. Jika seseorang itu terdedah kepada strok pendarahan ubat maka apa-apa terbaik dielakkan.

Tips untuk mengelakkan strok

Plak membina disebabkan oleh diet yang kaya dengan lemak separa hidrogenasi atau tepu. Diet yang kaya dengan sayur-sayuran berdaun hijau dan serat yang tinggi boleh mengelakkan bina tersebut sehingga. Sentiasa pilih daging tanpa lemak apabila anda mahu dan mempunyai ikan yang kaya dengan Omega 3 asid lemak 2 atau 3 kali setiap minggu. Antioksidan boleh mengurangkan rembesan darah secara semula jadi dan juga mencegah pengoksidaan yang berlebihan dalam sistem.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar