Senin, 09 November 2015

Pemulihan untuk Bantuan Kesesakan Longgarkan dada

Pemulihan untuk Bantuan Kesesakan Longgarkan dada

Musim sejuk sering penuh dengan selesema, selesema dan penyakit lain. Ini tidak begitu banyak hasil langsung daripada cuaca sejuk / lembap tetapi ia memaksa kita untuk tidak keluar rumah dengan banyak orang. Apabila penyakit itu di dada, ia boleh menjadi kedua-dua tidak selesa dan sedikit menakutkan. Mengetahui apa yang perlu dilakukan boleh membantu meringankan masalah ini.

Rawatan rumah melimpah ruah, tetapi ada yang lebih baik daripada yang lain. Berikut adalah remedi beberapa yang telah berdiri ujian masa.

Halia: Walaupun ia mungkin menjadi pilihan yang tidak baik jika anda mempunyai sakit tekak, sifat-sifat ekspektoran rhizome pemanasan ini boleh membantu membawa kahak yang menyekat saluran pernafasan. Segar adalah yang terbaik, walaupun kering keping akar keseluruhan boleh ditambah. Anda juga boleh melihat teh yang ditawarkan di kedai runcit anda untuk mengetahui sama ada satu yang mengatakan sebagai bahan.

Horehound: Saya mungkin satu-satunya orang di Amerika Syarikat yang boleh bertolak ansur dengan rasa selama lebih daripada tiga puluh saat, tetapi ia adalah hebat menenangkan jika anda boleh tahan. Ia boleh didapati sebagai gula-gula, yang mungkin cara terbaik untuk menggunakannya. Gula-gula yang disalut dengan gula, dan apabila gula larut, beban penuh rasa akan muncul.

Bawang: allium ini berkaitan dengan bawang putih dan mempunyai beberapa sifat yang sama. Ia boleh membantu jika dimakan, tetapi cara terbaik untuk menggunakannya seperti tuam. Potong bawang besar dan goreng hanya cukup untuk mendapatkannya panas tetapi tidak panas. Letakkan hirisan panas di dada, berubah apabila mereka sejuk. Pastikan hirisan tidak akan menyebabkan luka bakar, kerana itu hanya akan menambah kesengsaraan.

Stim: Saya telah menghabiskan banyak masa yang terdapat di dalam bilik mandi dengan berjalan pancuran, sama ada untuk diri sendiri atau anak yang sakit. Stim seolah-olah membantu melonggarkan kahak supaya ia boleh datang. Ia juga boleh membantu terbuka radang saluran pernafasan.

Cuka: Kaedah ini tidak bau sangat baik, tetapi ia telah menjadi berguna. Campurkan satu bahagian cuka kepada empat bahagian air dan masak sehingga mendidih. Apabila ia mendidih, bernafas stim di dalam. Cuka menambah sesuatu kepada wap ini adalah lebih hebat daripada mandi panas.

Kesesakan paru-paru boleh menjadi satu keadaan yang sangat serius. Ia adalah satu idea yang baik untuk sekurang-kurangnya hubungi doktor anda untuk mengetahui sama ada tanda-tanda yang cukup serius untuk memerlukan pemeriksaan. Jika langkah ini tidak berjaya, pasti pergi berjumpa doktor anda. Maklumat ini tidak boleh mengambil tempat kepakaran masing-masing.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar