Senin, 09 November 2015

Apa Semua orang patut tahu Tentang Minum Air Suling

Apa Semua orang patut tahu Tentang Minum Air Suling

Adakah terdapat apa-apa faedah kesihatan kekal minum air suling? Kesihatan anda bergantung sebahagian yang sangat besar kepada kualiti air yang anda minum. Ramai orang tidak menyedari berapa banyak masalah kesihatan berasal dari minum air tidak baik. Masalah timbul sebahagian besarnya apabila minum beberapa jenis air menjadi bergaya atau trend. Banyak orang mengikuti tanpa menyedari kerosakan yang ia boleh menyebabkan badan anda.

Tidak lama dahulu salah satu daripada beberapa tempat yang anda boleh mendapatkan air suling adalah dari garaj, di mana ia telah digunakan dalam penyelenggaraan bateri kereta. Ia adalah sukar untuk memahami peralihan daripada bateri kereta kesihatan semula jadi.

Minum air suling tidak membantu orang untuk detox badan mereka, kerana ia boleh menyerap bahan-bahan toksik. Ia mempunyai keupayaan ini kerana kaedah yang digunakan untuk mengeluarkan air suling bermakna bahawa ia adalah benar-benar bebas mineral dibubarkan. Walau bagaimanapun, amalan ini tidak perlu terus lebih lama daripada dua hingga tiga minggu pada yang paling.

Mengapa minum air suling harian begitu berbahaya? Ia mempunyai kaitan dengan kehilangan elektrolit; ini adalah mineral kalium, natrium, klorida, dan kesan. Kerana kualiti yang berasid air suling akan mengeluarkan ini dari badan anda.

Oleh itu, minum air suling dengan jangka masa yang lama akan menyebabkan kekurangan mineral. Apabila ini berlaku badan anda akan berada dalam keadaan asid. Banyak unsur-unsur seperti organ-organ, tisu dan sel-sel apabila ini berlaku melawan terhadap keasidan ini. Ini dicapai dengan pembuatan bikarbonat dalam darah dan mengeluarkan mineral dari tulang anda.

Satu gejala kekurangan mineral adalah keguguran rambut. Ia sama ada akan mula nipis atau kejatuhan dalam rumpun. Masalah kesihatan yang lebih serius yang lain termasuk penyakit arteri koronari, tekanan darah tinggi, osteoartritis dan osteoporosis. Sebagai tambahan kepada banyak penyakit degeneratif, yang biasanya dikaitkan dengan penuaan awal.

Peningkatan bilangan ahli sains dan pakar-pakar penjagaan kesihatan telah mengesahkan penyakit itu, dan penuaan berkaitan dengan tahap keasidan dalam badan.

Adakah anda fikir ia bernilai mengambil peluang dengan kesihatan anda dengan meminum air suling?
Mengapa tidak memberi badan anda apa yang ia benar-benar memerlukan - air sihat yang baik bersih. Ini tidak sukar untuk mencapai walaupun air yang keluar dari kepala paip anda mengandungi pencemaran. Walaupun sesuatu yang mudah seperti penapis air paip akan menyediakan anda dengan air yang sihat bersih.

Asas kesihatan yang baik untuk anda dan keluarga anda adalah air bersih dan murni, yang mengandungi mineral. Kajian yang dijalankan ke atas orang-orang yang hidup di luar 80-an telah mengaitkan panjang umur mereka dengan penggunaan air yang tinggi dengan mineral. Adakah ia tidak masa anda melakukan perkara yang sama?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar